Marketing sklepu internetowego

Konkurencja na rynku e-commerce jest ogromna. Powstaje coraz więcej sklepów internetowych, przez co ciężko się przebić ze swoim produktem. Sprzedawcy o ugruntowanej pozycji kuszą klientów niskimi cenami – ci co dopiero wchodzą na ten rynek, nie mogą sobie na to pozwolić. Jak więc podjąć rękawicę i walczyć o uwagę wśród kupujących? Postaw na marketing internetowy!

Marketing internetowy – od czego zacząć?

Marketing sklepu internetowego to szansa na sukces, ale żeby faktycznie tak było, musimy dokładnie zaplanować każdy krok, opracowując strategię, którą sukcesywnie będziemy realizować. Nie martw się – nie musisz od razu posiadać ogromnej gotówki na start, bo tak naprawdę liczy się mądry plan. Jego najważniejszym punktem jest efektywne pozycjonowanie, czyli skierowane na realny do osiągnięcia cel.

Realny, co oznacza możliwy do wdrożenia, taki, co dość szybko zacznie przynosić efekty. Dobry pozycjoner wie, że najbardziej ogólne i popularne słowa kluczowe są na tyle konkurencyjne, że ciężko zdobyć dobrą pozycję w wyszukiwarce, gdy tylko na nich się skupimy. Takie pozycjonowanie jest nie tylko kosztowne, ale też nieefektywne. Zdecydowanie lepsze jest pozycjonowanie szerokie, wykorzystujące nieograniczoną ilość słów kluczowych. W tej strategii skupiamy się na konkretnych frazach, idealnie dostosowanych do specyfiki e-commerce.

Pozycjonowanie szerokie – na czym dokładnie polega?

To – najprościej rzecz ujmując – rozbudowa unikalnej treści, do której zaliczamy wartościowe opisy kategorii, produktów, ale też wpisy blogowe oraz poradniki. Takie działania tworzą większą ilość fraz kluczowych, dzięki czemu strona staje się lepiej widoczna dla klientów. To też ma drugą korzyść – większe zaufanie wyszukiwarki, która ocenia naszą witrynę coraz lepiej, gdzie znajduje się unikalna treść, której stale przybywa i jaka jest wartościowa dla czytelników.

Inne działania? Jakie warto podjąć?

Dobrze przemyślana i sprawnie realizowana strategia pozycjonowania to jednak nie wszystko. Żeby twoja witryna była coraz lepiej widoczna w wyszukiwarce, powinieneś podjąć inne działania. Masz tu duże pole do popisu. Bardzo dobre rezultaty przynosi reklama internetowa Google Adwords. To samo powiemy o lokowaniu swoich produktów w różnych porównywarkach cenowych. Pomyśl o remarketingu (przyciąga klienta, który np. zrezygnował z zakupu), Google Merchant (wyświetla strony produktu w formie reklam) i o wysyłaniu newslettera, co pozwoli ci dotrzeć do stałych klientów.

Oczywiście, koniecznie powinieneś prowadzić profil w mediach społecznościowych (YouTube, Facebook, Instagram), oferować swoje produkty na Allegro czy korzystać z programów partnerskich, dzięki czemu zareklamujesz swoje usługi w innych witrynach.

Jeśli więc zaczynasz dopiero działać na konkurencyjnym rynku e-commerce i boisz się, że nie dasz rady, wiedz, że istnieje wiele sposobów, żeby nie tylko zdobyć klientów, ale i zbudować solidną rynkową pozycję.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here