Instagram jest jedną z najpopularniejszych platform społecznościowych, której siła oddziaływania stale rośnie. Nic więc dziwnego, że wielu zwykłych użytkowników zastanawia się, jak zostać influencerem, monetyzując dzięki temu swoją aktywność na tej platformie.
Wiemy, że początki są najtrudniejsze, dlatego przygotowaliśmy dla Was poradnik jak w szybki i prosty sposób zdobyć dużą ilość lajków i obserwujących na Instagramie.
Początkowe działania na platformie
Po założeniu konta na Instagramie nie ma sensu zasypywać go treścią, gdyż nie posiada się jeszcze obserwujących. Na takim wczesnym etapie należy przede wszystkim prowadzić dyskusje z wpływowymi kontami na platformie i komentować zamieszczane przez nie treści. W ten sposób przyciąga się uwagę wpływowych osób, które często dodają konto do obserwowanych. Dodawać nas zaczynają także ich followersi.
Wraz ze wzrostem liczby followersów należy więcej czasu spędzać na własnym profilu, dodając wysokiej jakości treści. Skupić należy się właśnie nie na ilości, a na jakości, gdyż użytkownicy często przestają obserwować te profile, które zasypują platformę dziesiątkami zdjęć dziennie, utrudniając im znacznie śledzenie innych interesujących ich kont. Uważa się powszechnie, że kilka postów tygodniowo to optymalna ich liczba.
Jak zostać influencerem wiernym swoim ideałom?
Wielu aspirujących influencerów popełnia na Instagramie powszechny błąd, jakim jest oszukiwanie swojej publiczności. Profile najczęściej poświęcone są jednej tematyce i tworząc profil, celuje się w określoną niszę, a więc i w konkretną publiczność. Niestety, wiele osób wybiera tematykę, która nie pokrywa się z ich zainteresowaniami, pasjami i stylem życia – tłumaczy specjalista tanielajki.pl.
Zdarza się, że osoby kochające mięso prowadzą profile o tematyce wegańskiej, a osoby, które są typowymi domatorami i niechętnie wychodzą nawet do pobliskiego parku, tworzą treści, które kreują ich na miłośników natury i jej znawców.
Takie oszustwa wychodzą na jaw, prędzej czy później. Oczywiste jest też, że najlepsze treści rodzą się z pasji i profesjonalizmu, dlatego na Instagramie powinno się być autentycznym, tworząc treści zgodne ze swoim stylem życia i pasjami. Elementem autentyczności jest też spójność treści, które powinny krążyć wokół jednej tematyki, reprezentując podobny ton.
Hasztagi – czy więcej znaczy lepiej?
W Internecie krążą tysiące poradników dotyczących hasztagów, doradzając stosowanie olbrzymiej ich ilości pod postami. Tymczasem liczne badania i dane wyraźnie pokazują, że ilość hasztagów nie przekłada się na zwiększoną liczbę polubień, poza nielicznymi przypadkami.
Obecnie Instagram umożliwia dodanie do trzydziestu hasztagów pod każdym zdjęciem, jednak algorytmy platformy oznaczają jako spam te treści, które wykorzystują tę maksymalną ich liczbę. Może się więc okazać, że obfite stosowanie tych elementów nawigacyjnych przyniesie wręcz odwrotny od zamierzonego skutek.
Najczęstszy błąd na Instagramie
Wielkim błędem jest też dodawanie pod postami hasztagów bardzo ogólnych, co zupełnie pozbawione jest sensu, gdyż algorytmy Instagrama po prostu je pomijają. Zbyt liczne tagi to także dość długi czas przeznaczony na ich odnajdywanie i dodawanie.
Dane wyraźnie wskazują, że te elementy nawigacji działają najlepiej wtedy, gdy są stworzone przez dane konto i używane są głównie na nim. Są to tak zwane brandowe hasztagi. Najprostszą strategią jest stworzenie tagu z nazwą swojego profilu i dodawanie go pod każdym postem. Ten prosty trik przynosi często zaskakujące efekty.
Brandowe hasztagi można promować na innych profilach, na innych portalach społecznościowych, a nawet poza Internetem, umieszczając je na swoich wizytówkach, plakatach, czy przekazując je znajomym.
Powyższe wskazówki dotyczące tego, jak zostać influencerem na Instagramie, znacznie ułatwią osiągnięcie tego celu osobom, które zechcą wcielić je w życie.