Google Discover i Discovery Ads mogą być bardzo ciekawym źródłem jakościowych odwiedzin. Ta funkcjonalność oferuje użytkownikom spersonalizowane treści, a także zawiera niektóre funkcje mediów społecznościowych.
Czym jest Google Discover?
Google Discover to kanał informacyjny udostępniany przez Google, który wyświetla treści dopasowane do Twoich upodobań, poprzednich wyszukiwań i zainteresowań. Można powiedzieć, że jest to podobne do tablicy w mediach społecznościowych, ale bez treści od Twoich kontaktów.
Wiadomości Google Discover pojawiają się w mobilnej wersji wyszukiwarki Google, tuż pod wyszukiwarką. Możesz dostosować treść do swoich zainteresowań, korzystając z przycisków pod każdą wiadomością, aby poinformować Google, czy chcesz widzieć więcej tego typu treści, czy mniej. Należy wyjaśnić, że treści, które pojawiają się w Google Discover nie są związane z żadnym zapytaniem użytkownika (tak jak w przypadku wyników wyświetlanych w wyszukiwarce Google), ale opierają się na tym, co automatyczne systemy Google uznają za interesujące dla użytkownika. Ważne jest również, aby nie mylić tego narzędzia z Google News. Choć oba pokazują potencjalnie interesujące użytkownika treści. Google News koncentruje się na bieżących tematach (treści opublikowane niedawno lub co najwyżej kilka dni temu), podczas gdy Google Discover może pokazać znacznie starsze treści, jeśli zostaną uznane za istotne dla użytkownika.
Jak sprawić, by Twoje treści pojawiały się w Google Discover?
W zasadzie każda treść, która jest indeksowana przez Google może pojawić się w Google Discover. Aby zwiększyć szanse na to, że Twoje treści będą częściej pojawiać się u użytkowników, weź pod uwagę poniższe zalecenia:
- Zoptymalizuj całą witrynę za pomocą technik in-page SEO, zwracając szczególną uwagę na semantyczne SEO. W końcu to, co działa na ranking Twojej strony w wyszukiwarce Google, działa również na wyniki Discover. Kluczem jest, aby Google rozumiało, o czym jest Twoja strona, aby mogło dostarczać użytkownikom odpowiednie treści.
- Google Discovery jest zaprojektowane dla środowiska mobilnego, więc jest absolutnie konieczne, aby Twoje treści były przyjazne dla urządzeń mobilnych, jeśli chcesz generować wizyty za ich pomocą.
- Nadawaj swoim stronom tytuły, które podsumowują istotę treści i nie wykorzystują technik clickbaitowych.
- Twórz wysokiej jakości i istotne treści. Nie ma tu drogi na skróty: Google nagradza treści wysokiej jakości, które stanowią wartość dla użytkownika. Dodatkowo, ponieważ Google Discover pokazuje spersonalizowane treści dla każdego użytkownika, ważne jest, aby były one bardzo znaczące dla docelowego profilu użytkownika.
- Uwzględnij w swoim planie treści, które są aktualne i użyteczne przez długi czas. W przeciwieństwie do Google News, Google Discover może pokazywać starsze treści, o ile uzna, że są one istotne dla użytkowników.
- Przeanalizuj, które treści generują większe zaangażowanie, zarówno na samej stronie (mniej odrzuceń, więcej czasu spędzonego na stronie, więcej komentarzy…), jak i na portalach społecznościowych, i upewnij się, że są dobrze zoptymalizowane. Ogólnie rzecz biorąc, im bardziej udana jest dana treść w generowaniu zaangażowania, tym bardziej prawdopodobne jest, że Google uwzględni ją w Discover.
- Zamieść wysokiej jakości zdjęcia, które zachęcą użytkowników do kliknięcia. Obrazy powinny mieć co najmniej 1200 pikseli szerokości, ponieważ zwiększa to szansę na pojawienie się w Google Discover o 5%. Należy również pamiętać, że obrazy są bardzo ważne, aby przyciągnąć uwagę użytkowników i generować kliknięcia.
- Zawsze stosuj się do wytycznych Google dotyczących postów. W szczególności unikaj mylących lub przesadzonych informacji w nagłówkach i wstępach oraz treści, które są oburzające itp., ponieważ Google może to odebrać jako próbę manipulacji użytkownikami.