Prowadzenie sklepu z chemią gospodarczą to doskonały pomysł na własny biznes, jednak kluczem do sukcesu jest dobór odpowiednich produktów, które znajdą się w ofercie. Należy zastanowić się, jakie towary najczęściej kupują klienci, stawiając też na różnorodność i nowości. Co powinno znaleźć się w asortymencie sklepu z chemią gospodarczą? Wyjaśniamy w dalszej części artykułu!
Chemia gospodarcza – krajowa, czy zagraniczna?
Każdy, kto choć raz miał możliwość przetestowania chemii gospodarczej niemieckiej czy włoskiej, doskonale zdaje sobie sprawę z tego, czym różni się ona od chemii krajowej. Niemiecki proszek do prania zdecydowanie lepiej radzi sobie nawet z trudnymi plamami, natomiast włoski płyn do płukania tkanin pozwala utrzymać piękny zapach ubrań na dłużej. Nie ma więc wątpliwości, że w asortymencie naszego sklepu powinna znaleźć się chemia włoska oraz niemiecka. Hurtownia chemii niemieckiej oferuje zróżnicowane produkty, które wykorzystane zostaną w trakcie prania oraz sprzątania. Nie warto jednak całkowicie rezygnować z kupna krajowych produktów, które klienci dobrze znają i kojarzą. Taka hybryda pozwoli nam przyciągnąć tych, którzy cenią sobie klasyczne rozwiązania, a jednocześnie są otwarci na innowacje i nowości pojawiające się na rynku.
Oferta sklepu z chemią gospodarczą – sprawdzona lista produktów
Przedsiębiorcy prowadzący sklep z chemią gospodarczą albo drogerię bardzo często skupiają się na nowoczesnych produktach, które mogą przydać się zarówno w domowym zaciszu, jak i w firmie. Warto jednak zwrócić uwagę przede wszystkim na tzw.produkty bazowe, które powinny stanowić podstawową ofertę naszego sklepu. Są to:
- płyny do mycia,
- proszki do prania,
- kosmetyki myjące (szampony, mydła),
- środki do zmywarek,
- odświeżacze powietrza,
- środki dezynfekujące,
- artykuły higieniczne dla dzieci.
Dobrej jakości proszki do prania można znaleźć tutaj: https://b2b.europedg.pl/kategorie-produktow/proszki-do-prania, natomiast na innych podstronach dostępne są pozostałe produkty. Pamiętajmy, że oferta bazowa to absolutne minimum. Trudno myśleć o pozyskaniu klienta, jeśli nie może on nabyć w naszym sklepie tego, co naprawdę potrzebuje. Sklepy z chemią gospodarczą oferują dziś różnego rodzaju dodatki, które często odbiegają od koncepcji głównej. Zastanówmy się jednak, czy klient przychodzi do takiego punktu tylko po to, aby nabyć kominek zapachowy? W przeważającej większości – nie. Dlatego też skupmy się na podstawowej ofercie, która zachęci potencjalnych kupujących.
Jak wprowadzać nowości do swojej oferty?
Jeśli dopiero zakładamy sklep z chemią gospodarczą, nie wiemy jeszcze, które produkty będą się sprzedawać najlepiej. Zamówmy więc kilka z każdej kategorii, testując tym samym, które będą cieszyć się największą popularnością. W nieco lepszej sytuacji są osoby, które mają już pewne doświadczenie w handlu. Wiedzą, które produkty stanowią podstawę, a które są wyłącznie ciekawym dodatkiem. W tym przypadku lepiej skupić się na podstawach, a więc np. na rozszerzaniu oferty o nowe płyny do płukania tkanin, tabletki do zmywarki czy środki dezynfekujące. Dopiero później sięgajmy po dodatki, które urozmaicają ofertę, pomagając tym samym zatrzymać przy sobie stałych klientów.
Pamiętajmy, aby nie wprowadzać do oferty kilku nowych produktów jednocześnie. Klienci nie kupią wszystkich na raz, natomiast po pewnym czasie przestaną traktować je jak nowości. O wiele lepiej skupić się na jednym, dwóch albo trzech produktach, zajmując się ich efektywną promocją. Nowe towary muszą być odpowiednio wyeksponowane, w przeciwnym razie klienci nawet ich nie zauważą. Weźmy również pod uwagę konieczność uzupełnienia dostaw tak, aby podstawowe produkty zawsze były do dyspozycji kupujących. Jest to szczególnie istotne w dobie rosnącej konkurencji. Jeśli nie będą mogli nabyć produktu w naszym sklepie, skorzystają z oferty innego, zwłaszcza gdy pilnie potrzebują konkretnego towaru, a tak najczęściej jest w przypadku środków czystości albo produktów kosmetycznych.