Reklama płatna czy natywna

Reklamy wideo pozwalają zwiększyć konwersję i ukazać produkt w nietypowy, interesujący sposób. YouTube oferuje różnorodne formy tego typu promocji. Warto wiedzieć, która opcja jest najbardziej efektywna.

Reklama natywna

Native advertising to promocja stanowiąca koherentną część contentu medialnego. Reklama powinna odpowiadać stylistyce standardów edytorskich. Native advertising nie ma inwazyjnego i nachalnego charakteru. Zleceniodawca musi liczyć się jednak z wyższymi kosztami niż w przypadku płatnych formatów. Native advertising wymaga bowiem współpracy z influencerem. Jego opinia oddziałuje na osoby, które śledzą kanał twórcy i udostępniane na jego koncie materiały. W doborze odpowiedniego influencera brane są pod uwagę różnorodne kryteria. Reklamy wideo na YouTube pozwalają zaprezentować produkt w interesujący sposób. Klienci mogą więc dokładnie zapoznać się z mocnymi stronami danego artykułu. Reklama natywna skutecznie przyciąga uwagę odbiorców. Działania wokół niej zorientowane są więc efektywniejsze niż standardowe formy promocji. Wielu użytkowników decyduje się ponadto na rozpowszechnianie tego typu treści reklamowych.

Płatna reklama

Promocyjne formy wyświetlane są w formie TrueView In-Stream lub TrueView Discovery. W pierwszym przypadku reklama udostępniana jest przed konkretnym filmem. Po pięciu sekundach użytkownik może jednak przejść do właściwego materiału. TrueView Discovery to reklama, pojawiająca się w wynikach wyszukiwania YouTube, stronach wydawców filmu lub w sieci promocyjnej Google. Wyświetlenie reklamy wymaga więc podjęcia przez użytkownika określonego działania. Koszty naliczane są w przypadku kliknięcia w reklamę lub oglądania treści promujących przez 30 sekund. Prowizje otrzymują także twórcy filmów. Za pomocą reklamy można dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. YouTube cieszy się bowiem dużą popularnością wśród kanałów online. Narzędzia, z których korzysta Fabryka Marketingu, umożliwiają ponadto precyzyjne targetowanie. Warto dodać, iż reklama na YouTube pozwala znacząco zwiększyć konwersje.

Reklamy na YouTube mają swoje wady i zalety. Przed wyborem właściwej formy należy więc dokładnie opracować cele strategii promocyjnej. Reklamę należy również dostosować do oczekiwań odbiorców.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here