Jak zostać menadżerem

Praca menadżera to często marzenie wielu osób rozpoczynających swoją karierę zawodową. Pozycja ta kojarzy się z prestiżem i szacunkiem, ale również ogromną odpowiedzialnością, jako że do głównych zadań menadżera należy zarządzanie zespołem pracowników. By być dobrym menadżerem należy jednak wykazywać przede wszystkim pewne naturalne predyspozycje przywódcze, ale cechować się również niektórymi określonymi cechami. Jak zostać dobrym menadżerem? Jakie umiejętności i cechy są pożądane na tym stanowisku?

Trochę szczęścia czy ciężka praca?

Stanowisko menadżera wiąże się z ogromną odpowiedzialnością, więc ciężko jest dostać taką pracę przypadkiem. Trzeba mieć przede wszystkim odpowiednie kwalifikacje i wiedzę, a także ciągle udoskonalać swoje umiejętności, by efektywnie zarządzać zespołem i podejmować trafne decyzje.  Zanim jednak nastawimy się odpowiednio do walki o stanowisko menadżera zespołu, warto zadać sobie pytanie – czy na pewno posiadamy odpowiednie cechy charakteru przywódcy, i czy jesteśmy w stanie funkcjonować w presji i stresie, odpowiadając za wynik zespołu.

Chęci kandydata często nie wystarczą, by móc objąć stanowisko menadżera – współcześnie wymagane jest, by człowiek piastujący je miał szerokie horyzonty intelektualne, był otwarty na wprowadzanie innowacji, ale również odczuwał głód ciągłego doskonalenia swoich umiejętności, co przekładać się będzie na efektywniejszą pracę i skuteczniejsze działanie.

By zostać menadżerem, konieczne jest zatem nie tylko posiadanie chęci i szczęścia w rekrutacji, ale przede wszystkim wykazanie się ponadprzeciętnymi umiejętnościami pozwalającymi na skuteczne zarządzanie, planowanie, analizę oraz sprawowanie kontroli nad podwładnymi.

Czy introwertyk poradzi sobie na tym stanowisku?

Wiedza i umiejętności są bardzo ważne dla każdego menadżera, jednak by zostać wybitnym przywódcą grupy trzeba wykazać się wszechstronnością w kontaktach międzyludzkich i interpersonalnych. Jest to istotne w odniesieniu do zróżnicowanych często charakterów i osobowości w każdym zespole – dobry menadżer znajdzie wspólny język i zmotywuje do działania każdego człowieka, bez względu na jego cechy charakteru.

Niemniej istotne pozostają umiejętności skutecznego przekonywania i perswazji, ponieważ to właśnie dobry menadżer będzie potrafił odpowiednio wytłumaczyć plan i strategię działania, a przede wszystkim w sposób zrozumiały i przejrzysty przekonać współpracowników do wspólnych wysiłków i osiągnięcia celów biznesowych. Przydatną cechą jest również umiejętność analitycznego myślenia, co ułatwia sporządzanie planów, analizowanie danych, a przede wszystkim zrozumienie poszczególnych zależności zachodzących w strukturach działalności.

Warto również napomknąć, że reputacja menadżera odgrywa wielkie znaczenie w jego relacjach z innymi pracownikami, a przede wszystkim wpływa na skuteczność i szacunek wobec jego poleceń. Najlepszym sposobem na sprawdzenie siebie w roli menadżera będzie poradzenie się innego człowieka na takim stanowisku, doświadczonego rekrutera, lub samodzielne sprawdzenie za pomocą dostępnych w Internecie narzędzi.

Więcej informacji znajdziesz na https://leadership-center.pl/szkolenia-managerskie/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here